
Logo ja ilme Marikon
Logon ja ilmeen suunnittelu Marikonille. Logo viestii empaattisuutta, ystävällisyyttä ja välittämistä. Marikon tarjoaa asiakkailleen ammattijärjestäjän palveluja.
Logo ja visuaalinen ilme muotoiltiin yrityksen perustamisvaiheessa. Suuntaviivoja suunnitteluun etsittiin yhdessä keskustelemalla ja kirjoittamalla. Yrityksen pääviestit, tavoitteet, kohderyhmät, viestintäkanavat, kuvakonsepti ja värimaailma koottiin yhteen. Logon pääviestinä on empaattisuus ja ystävällisyys. Värivalinnoissa myös energisyys ja ekologisuus nousevat esiin. Logon script-tyylinen typografia ei ole valmis fontti. Olen kirjoittanut sen omalla käsialalla iPadissä ja viimeistellyt Illustratorissa. Näin yritykselle syntyi persoonallinen ja ainutlaatuinen ilme. Logon ja graafisen ohjeiston lisäksi yritykselle suunniteltiin myös somepostaukset, flyer, käyntikortti ja nettisivut.
Marikon yrityksen takana on ihana ja energinen Mari Vanhala. Marikon tarjoaa asiakkailleen ammattijärjestäjän palveluja. Järjestämisellä tavoitellaan seesteisyyttä ja rauhallisuutta asiakkaan kotiin. Järjestetyssä kodissa korostuu myös esteettisyys. Esteettisyys ei ole vain visuaalisuutta – se miellyttää kaikkea aisteja.
Mari viestii aktiivisesti some-kanavissa. Kuvien lisäksi Instagramiin ilmestyy nopeassa tahdissa myös videoita ja storyja järjestämisestä. Canva-ohjelma on yrittäjän tärkein visuaalinen työkalu. Ohjelma toimii selaimessa ja on hinnaltaan edullinen. Canva mahdollistaa postausten skaalaamisen, joten samaa visuaalista asettelua voi käyttää vaikka instagramissa tai tulostettavana flyerina.
Suunniteltu ilme pysyy ehjänä ja yrityksen näköisenä
Kun logo ja visuaaliset suuntaviivat oli lyöty lukkoon, opastin Maria Canva-ohjelman käyttöön. Kävimme läpi ohjelman työkaluvalikon, kuvien tallentamisen ja muokkaamisen. Suunnittelin Canvaan valmiita visuaalisia postauksia, joissa yrityksen logo, fontit ja värit ovat valmiina. Visuaalisuus pysyy ehjänä ja yrityksen näköisenä. Postaukset jaettiin neljään teemaan; vinkit, faktat, yritysmainokset ja ajankohtaiset kampanjat. Mari muokkaa ja uudistaa pohjia omaan tyyliinsä sopivaksi.
Logon ja ilmeen suunnittelu Marikonille. Logo viestii empaattisuutta, ystävällisyyttä ja välittämistä. Marikon tarjoaa asiakkailleen ammattijärjestäjän palveluja.
6/6 -kollektiivi on kuuden naisen perustama konsulttiyritys ja se tuottaa viestinnän asiantuntijapalveluja. Erikoisalana muuttuva työelämä.